Grindcore Finland

A Welcome Breeze of Stinking Air

PääsivuPääsivu  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 

Formaattikeskustelu

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Missä formaatissa ostat musiikkia?
CD
27%
 27% [ 19 ]
Vinyyli
35%
 35% [ 25 ]
Kasetti
31%
 31% [ 22 ]
Digitaalinen
6%
 6% [ 4 ]
En osta
1%
 1% [ 1 ]
Ääniä yhteensä : 71

KirjoittajaViesti
konkelo

Viestien lukumäärä : 3473
Ikä : 26

ViestiAihe: Formaattikeskustelu   Ke Helmi 13, 2013 7:15 pm

Jatketaampa täällä formaattisotaa.

Eli mitä formaattia ketkäkin suosii ja miksi? Voi valita monta.

Ite oon viimeaikoina, kuten varmaan aika moni muukin täällä, ostanu vinyyleinä levyt. Ostan sen takia vinyylinä, koska siltä formaatilta niitä tulee kuunneltua enemmän kun CD:ltä. CD:ltä yleensä rippaan levyt vaan koneelle ja kuuntelen koneelta. Sitten ne CD:t aika pitkälti hyllyssä on vaan ja autossakin kuuntelen lähinnä vaan puhelimella. Vinyylissä tykkään kanssa kun kansitaiteet pääsee oikeuksiinsa ja vinyyliltä kuunneltaessa tulee yleensä enemmän keskityttyä levyyn ja kuunneltua se kokonaan. Parashan jos vinyylin mukana tulee latauskoodi. Jos ei, niin lataan netistä sitten niin hyvälaatuisena biisit kuin mahdollista.

Tulee sitä kyllä CD:tä ostettua, etenkin jos ei oo vinyyliä saatavilla, ihan yhtälailla ja paikkapaikoin jopa diginäkin iTunesista. Diginä tulee ostettua sillon kun joku levy on just ilmestynyt, eikä saa waretettuakaan ja jos ei Spotifystä löydy. Jotain uusia sinkkuja ostan ihan tukemismielessä kun eipä tuo max. euro biisistä nyt maailmaa kaada ja saa ainakin varmasti hyvällä laadulla, ettei oo joku kämänen radiorippi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.psykoanalyysi.co.nr
Los Mehmet

Viestien lukumäärä : 1929
Ikä : 25

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   Ke Helmi 13, 2013 7:46 pm

vinyylinä pääasiassa tulee ostettua, varsinkin jos keräilyharrastuksena on joku tietty bändi. Muuten sit et ne on siistejä ja mukavaa kuunnella kunnon kajareista ja oma meininkinsä on vinyylissä. Kasetteja on myös viime aikoina tullu ostettua, niitä lähinnä autossa kuuntelee kun cd -soitin ei juuri nyt oo toiminnassa, mutta on ne muutenkin ihan hauskoja, ja mukava jos ite haluaa julkasta halvalla muuten kun cd:nä niin kasetti on hyvä vaihtoehto. CD:itä ostelee silloin tällöin ihan käytännöllisyyden puolesta ja niitä tulee kuunneltua esim. nukkumaan mennessä. Kähevää.

e: ja niin diginä en oikeestaan ostele. Yhen biisin oon kerran ostanu, kun karkkipussin mukana tuli joku et voi yhen biisin ladata ja sekin biisi oli nimeltään Motörheadin Lemmy. Temppeliherrojen sanoin analogia on aitoa. (+ cd)

e2: niin ja levyjähän on myyty myös kasiraitoina, onko nää nyt sitten kasetteja vai mitä mutta esim. Beatlesilta on tämmösiä myynnissä ollu http://www.rarebeatles.com/8track/eghtrk.htm
Näytä käyttäjän tiedot
Arja Laine

Viestien lukumäärä : 662

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   Ke Helmi 13, 2013 8:22 pm

Vinyyli, kasetti, cd. Aika usein tulee waretettua, koska oon niin persaukinen. En pahemmin kyllä oo mikään levynkeräiliämies, mut onhan fyysinen teos aina mukavampi omistaa. Vinyyli ja kasetti on parhaita. Kasetti ihan vaan sen takia, että se helisee ja on kiva käteen. Cd:istä en oikeen diggaa, mut suurin osa mun levyistä on cd:itä. Ei muuta.
Näytä käyttäjän tiedot
keitto

Viestien lukumäärä : 2566

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   Ke Helmi 13, 2013 8:34 pm

Kasetti koska best.
Näytä käyttäjän tiedot
-

Viestien lukumäärä : 4659

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   Ke Helmi 13, 2013 8:35 pm

Cd, kassu ja vinyyli.
Vinyylinä kaikkea jännää pääasiassa ja koitan ottaa linjan stonerdoomymsvastaavahäröily mitä en autoillessa kuuntele.

Cd:itä tulee aika hyvin, koska noit on kiva kuunnella tosiaan automatkoilla ja noit saa helpommin.

Kassut on hauskoi ja niissä löytyy semmosia mitä ei löydy muuten.

Digitaalisena en oo mielestäni ostanu mitään. Waretan lähinnä näitä gcf:läisten lättyi ja jotai muita mitä bändit ite laittaa ilmaisjakoon.
Muut ladatut levyt oon koittanu nyt ostaa levyhyllyyn.
Näytä käyttäjän tiedot
juusokult

Viestien lukumäärä : 142

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   Ke Helmi 13, 2013 9:06 pm

Pääasiassa cd:inä ostan kaiken musiikin ja kassuja tosi harvoin jos sattuu tulemaan vastaan joku tosi hyvä. Vinyyleitä en osta ainakaan vielä, sekin homma kiinnostelis kyl, mutta kun elämäntilanne on mitä on, niin se ei vaan oo kannattavaa.

Musiikkia tulee myös waretettua aivan vitusti, koska rahatilanne on kokoajan niin huono, mutta uutta musiikkia on pakko kuulla. Digitaalisena en ole viitsinyt mitään hommata, koska nekin rahat säästän mielummin cd julkaisuihin.
Näytä käyttäjän tiedot
konkelo

Viestien lukumäärä : 3473
Ikä : 26

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   Ke Helmi 13, 2013 9:07 pm

Vinyyleissä vituttaa muuten se kun joutuu muuttamaan Very Happy Vaikkei mulla ollu tuossa viime kesänä niin kauhean isoa läjää vinyyleitä kun nyt on niin oli kyllä vähän tuskaa kanniskella niitä.
Näytä käyttäjän tiedot http://www.psykoanalyysi.co.nr
Ärmätti

Viestien lukumäärä : 3232
Ikä : 29

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   Ke Helmi 13, 2013 9:34 pm

kaikki käy kuha ei mielellään tartte maksaa omaisuuttaan tai kolmatta kivestään
Näytä käyttäjän tiedot
RudolfJNapalmi

Viestien lukumäärä : 7456
Ikä : 25

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   Ke Helmi 13, 2013 9:51 pm

konkelo kirjoitti:
Vinyyleissä vituttaa muuten se kun joutuu muuttamaan Very Happy Vaikkei mulla ollu tuossa viime kesänä niin kauhean isoa läjää vinyyleitä kun nyt on niin oli kyllä vähän tuskaa kanniskella niitä.
Ite oon roudannu tuota muutaman sadan levyn läjää jo kahteen kertaan eikä ne oo kyllä vituttanu Very Happy

Ite oon suosinu vinyyliä siitä lähtien ko sain soittimen käyttööni. Joistain levyistä tulee ostettua cd-versioita ensin, varsinki jos sattuu jossain kaupassa löytyyn halvalla. Yleensä kuitenki ostan suoraan vinyylinä kaiken jos vaan mahdollista. Vinyyleissä on mun mielestä miellyttävämpi soundi, kansitaiteet pääsee oikeuksiinsa ja se levyn kuunteleminen tosiaan on usein "aktiivisempaa". Mulla oli Puistokadulla asuessa tapana aina töistä päästessäni laittaa joku random levy pyöriin ja kuunnella sitä samalla ko söin jotain ja otin ehkä pari kaljaa. Se on edelleen paras keksimäni tapa rentoutua rankan työpäivän jälkeen. Samalla räplää kansia ja inserttejä.

Melkeen aina ko kuuntelen vinyyliltä musiikkia, mietin niitä jotka on eläny sitä aikaa jolloin se oli ainoa formaatti. Ei ollu internetsejä tai muuta vaan kaikki kuunneltiin joko radiosta tai vinyyliltä. Ja mietin myös minkälainen fiilis siitä on tullu ko joku kaveripiiristä oli ostanu jonku vitun kovan punkkilevyn ja koko sakki kokoontu jonku olohuoneeseen kuunteleen sitä levyä vanhempien soittimella. Vittu se on varmaan ollu siistiä! Tätä fiilistellessä alkaa aina miettiin, ettei enää osata arvostaa musiikkia musiikkina vaan siitä on tullu ankaraa suorittamista ja bisnestä. Se vituttaa ja sen takia en warettamisesta perusta, oli se sitte miten hyödyllistä tai haitallista mille ja kelle tahansa. Periaatekysymys, eikä mua kiinnosta sekään, että onko se typerä periaate. Saman periaatteen takia en myöskään osta digitaalisena latauksena musiikkia. Meikällä on typeriä vanhanaikasia periaatteita ja meikä nauttii niistä aivan vitusti.

CD:itä sitte taas tulee kanniskeltua automatkoilla, aina kun sellasia sattuu eteen, ja ulos lähettäessä bussissa tulee kuunneltua kannettavasta soittimesta. Pitäis löytää joku kasettisoitin, niin vois välillä niitäki kuunnella bussissa. Nytte oon kyllä lähinnä lueskellu kirjoja bussireissuilla ja cd:t on ollu koristeena hyllyssä rippaamisen jälkeen.

Kasetteja ostan melko harvoin, mutta ostan silti. Tällä hetkellä ei oo edes toimivaa kasettisoitinta kämpillä mutta hankintalistalla on.

Formaattiasioissa oon siis fiilistelijä ja haaveilija ihan siinä missä muutenki elämässä.
Näytä käyttäjän tiedot http://spawnfromdeceit1.bandcamp.com
Dave

Viestien lukumäärä : 4009
Ikä : 29

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   Ke Helmi 13, 2013 11:33 pm

Vinyyli ja cas. CD:t voisitta ostaa multa vaikka vittuun heti
Näytä käyttäjän tiedot http://ultrabrewtality.bandcamp.com/
Nistus rotta

Viestien lukumäärä : 3245
Ikä : 27

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   To Helmi 14, 2013 1:40 am

Ihan vitun sama. En oo mikään formaattivammanen vaikka lp:t ja kassut toimii parhaiten. Vinyylit ja kassut toimii koska niissä on oma fiilis käännellä ja väännellä niitä ja cd:t toimii autoillessa. Digitaaliset julkasut nyt on vähän vieraita mutta ostaisin jos tulis joku kiinnostava
Näytä käyttäjän tiedot http://www.facebook.com/nistikko
kusivittu

Viestien lukumäärä : 2081
Ikä : 23

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   To Helmi 14, 2013 5:54 am

CD:t tulee hankittua vaan niistä bändeistä jota kerää, ja sillon ku ei oo mitää muuta formaattia tarjolla. Vinyyliin ja kasettiin oon kohdistanu rahani viimeaikoina, koska only analog is true.

Vinyylit ja kassut myös senkin vuoksi että jos johonki bändiin/ylipäätään tietyn tyyppiseen musiikkiin kyllästyy, niin cd:n myymisellä ei noin yleisesti ottaen tienaa paskaakaan. Vinyylissä pysyy arvo parhaiten ja kassussa vähä heikommin. Tietysti se että kansitaide pääsee kunnolla oikeuksiinsa jne. Vinyyli on mukava paketti jota on kiva pläräillä, mutta kassu on mun formaatti.
Näytä käyttäjän tiedot http://www.youtube.com/user/Mahalist
hyppymiina

Viestien lukumäärä : 1974
Ikä : 24

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   To Helmi 14, 2013 6:20 am

Vinyyli, kasetti ja mp3-tiedostot. CD:itä toki ostan mutta vaan jos on jotain ihan vitun halpoja.
Näytä käyttäjän tiedot
Äpärä

Viestien lukumäärä : 6042

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   To Helmi 14, 2013 9:21 am

Digitaalisesti oon ostanu Daniel Perssonin Bedlam Daysin ja Peter Dolvingin Thieves & Liarsin, bandcamp on tehnyt tuosta kulttuurista ensimmäistä kertaa maailmankaikkeuden historiassa fiksua ja järkevää.

Pääasiassa CDt, koska kuuntelen levyjä piirrellessä ja fiilistellessä, jolloin en jaksa vaihdella puolia, mut sitten kun laittaa taas vinyylit soimaan niin se äänimaailma aukeaa aivan uudella tavalla. Mut esim. hevi on meikästä ihan vinyylin hukkakäyttöä, ja melko suuri osa punkistakin kyllä, vaikka se paremmin siihen sopiiki..
Näytä käyttäjän tiedot http://www.myspace.com/cuttofuckingfit
hyppymiina

Viestien lukumäärä : 1974

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   To Helmi 14, 2013 9:24 am

Niin ja piti viel todeta et suurimman osan musiikista mä loppupeleissä kuuntelen Spotifyn kautta noin niinku 'arkikäytössä'.
Näytä käyttäjän tiedot
Kapr

Viestien lukumäärä : 3102

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   To Helmi 14, 2013 10:27 am

Vinyyli, vinyyli ja vinyyli all the way.

Kasetteja ostan kans lähinnä huvikseen. Joitakin levyjä on kyllä tullut hankittua kassuna ihan sen takia että vinyyliä mahdoton löytää. Onhan ne kuitenkin siistejä ja arvostan aina kun joku levyn semmosessa formaatissa julkasee.

CD:stä en pidä, ostan vaan Convergen levyjä cd:nä koska kerään. Tietenkin kavereiden bändit tulee ostettua sama mikä formaatti. Oon koittanu tässä viime aikoina päästä cd:eistä eroon ja onnistunutkin siinä aika hyvin. Jättänyt hyllyyn kuitenkin semmoset levyt mistä ei oo vinyylipainosta tai bonarina esim. joku DVD. Vaikka ennen sanoin että ostan cd:n vaan jos vinyylipainosta ei oo mutta nykyään kyllä tuntuu että ei sitte, fuk it.

Digimuoto on muutamassa tapauksessa kutkutellut, mutta en oo vielä sitä käyttänyt. Nämäkin on ollu semmosia tapauksia että löytää jonkun helvetin kovan (yleensä Jenkkigrindiä tai hc:ta) bändin jolla ei oo kunnon distrobuutiota Euroopassa ja yhden vinyylin tilaaminen jenkeistä nyt on aika idioottimaista etenkin nyt kun USPS nosti hintoja aika reippaasti. Mad Nääkin oisin ostanu Bandcampista tai esim. suoraan lafkalta, en mistää iTunesista tai Amazonista turhaa paskaa.
Näytä käyttäjän tiedot
surullisen hahmon ritari

Viestien lukumäärä : 399

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   Pe Helmi 15, 2013 9:53 am

Ostan kaikissa mainituissa muodoissa, pääpaino vinyyleissä. Kasetin ostan jos on valittava sen tai cd:n väliltä, cd:n ostan kolmantena vaihtoehtona ja jos ei warettamallakaan löydy niin sitten ostan digidiginä.
Näytä käyttäjän tiedot
Jepe666

Viestien lukumäärä : 3288

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   Pe Helmi 15, 2013 9:30 pm

Armas Manaaja kirjoitti:
Vinyyli, kasetti, cd. Aika usein tulee waretettua, koska oon niin persaukinen.
Näytä käyttäjän tiedot
norsukuningas-babar

Viestien lukumäärä : 4510

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   Ke Helmi 27, 2013 3:16 pm

Dave kirjoitti:
Vinyyli ja cas. CD:t voisitta ostaa multa vaikka vittuun heti
Näytä käyttäjän tiedot http://www.mikseri.net/disabled
norsukuningas-babar

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   Ke Helmi 27, 2013 3:17 pm

Jepe666 kirjoitti:
Armas Manaaja kirjoitti:
Aika usein tulee waretettua, koska oon niin persaukinen.

tämäki, aika pitkälti testimielessä, tulee hankittua itelle sit ne levyt kyllä mitkä kunnolla kolisee ja tietää et tulee kuunneltuaki sit
teuvo666

Viestien lukumäärä : 416

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   Ke Helmi 27, 2013 3:42 pm

Lähinnä vinyyliä. CD:itä ostan jos ei oo vinyylillä saatavana. Kasetteja en oo hirveemmin hommaillu, koska vasta kuukaus sitte sain hommattua ekan kasettimankan sitten vuoden 1997 tai jotain. Tietty noit mp3:siaki on....
Näytä käyttäjän tiedot
norsukuningas-babar

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   Ke Helmi 27, 2013 4:13 pm

teuvo666 kirjoitti:
vasta kuukaus sitte sain hommattua ekan kasettimankan sitten vuoden 1997 tai jotain.

tästä jengi aina valittaa, et ku ei muka oo kasettisoitinta ja uli uli....

a) minkälaisia hifivehkeitä jengillä sit on stereoiden virkaa hoitamassa, ku itellä on molemmissa stereoissa parit kassudekit + niiden lisäks vie ainaki 3 kasetteja pyörittävää vehettä

b) tuleehan tommosia vanhempia mankkoja jatkuvasti vastaan eurolla kirppareilta tai ilmaseks millon keltäki

ma en ymmara scratch
Infected

Viestien lukumäärä : 750

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   Ke Helmi 27, 2013 4:14 pm

Vinyylit, kassut ja CDt kaikki menee.
Näytä käyttäjän tiedot
teuvo666

Viestien lukumäärä : 416

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   Ke Helmi 27, 2013 4:32 pm

norsukuningas-babar kirjoitti:
tästä jengi aina valittaa, et ku ei muka oo kasettisoitinta ja uli uli....

a) minkälaisia hifivehkeitä jengillä sit on stereoiden virkaa hoitamassa, ku itellä on molemmissa stereoissa parit kassudekit + niiden lisäks vie ainaki 3 kasetteja pyörittävää vehettä

No mulla on erilaiset hifivehkeet ku sulla.

norsukuningas-babar kirjoitti:
b) tuleehan tommosia vanhempia mankkoja jatkuvasti vastaan eurolla kirppareilta tai ilmaseks millon keltäki

Niin ois tullu vastaan varmaan, mut mä oon pärjäilly muilla formaateilla ihan hyvin, kassuja on voinu toki autossa tai vaik frendeillä kuunnella. Eihän kaikki osta ceedeitäkään, vaikka niitä pyörittäviä vehkeitä nyt on vieläkin enemmän.

Niin, ja mähän en missään vaiheessa valittanut Smile
Näytä käyttäjän tiedot
norsukuningas-babar

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   Ke Helmi 27, 2013 4:40 pm

teuvo666 kirjoitti:
Niin, ja mähän en missään vaiheessa valittanut Smile

mä en suunnannu tota sulle henk.koht. vaan ylipäätään Smile esimerkiks aina Flash Gordon -keikoilla saa kuunnella jurnutusta, saattaa olla etten piruuttani julkase ikinä muissa formaateissa ku kasettina Cool
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Formaattikeskustelu   

Formaattikeskustelu
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Grindcore Finland :: For the Rats :: Scum-
Siirry: