Grindcore Finland

A Welcome Breeze of Stinking Air

PääsivuPääsivu  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 

Huutohommelit!

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
KirjoittajaViesti
Los Mehmet

Viestien lukumäärä : 1929
Ikä : 24

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   To Marras 11, 2010 9:28 pm

Naamapuinen kirjoitti:
Kaljan juontia jos sais hieman hilittyä jatkossa ennen keikkoja niin vois esitykset parantua huomattavasti

turhaa paskaa, perkele paskaa! Kalja ennen keikkoja ja nii eespäi drunken Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Naamapuinen

Viestien lukumäärä : 2195

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   To Marras 11, 2010 9:31 pm

koppis kirjoitti:
Naamapuinen kirjoitti:
Kaljan juontia jos sais hieman hilittyä jatkossa ennen keikkoja niin vois esitykset parantua huomattavasti

No näinhän sitä ajattelee aina mut on aika tylyä kun lavalla päästessä huomaa et joutuu ottaa Hatista tukea kun happi loppuu ja kurkku tuntuu olevan kuorrutettu santapaperilla. Ja tämä siis ennen ensimmäistäkään vokaalia Mad
Näytä käyttäjän tiedot http://www.myspace.com/gafband
Los Mehmet

Viestien lukumäärä : 1929

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   To Marras 11, 2010 9:34 pm

Naamapuinen kirjoitti:
koppis kirjoitti:
Naamapuinen kirjoitti:

No näinhän sitä ajattelee aina mut on aika tylyä kun lavalla päästessä huomaa et joutuu ottaa Hatista tukea kun happi loppuu ja kurkku tuntuu olevan kuorrutettu santapaperilla. Ja tämä siis ennen ensimmäistäkään vokaalia Mad

Mad Mad
Näytä käyttäjän tiedot
Äpärä

Viestien lukumäärä : 6042

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   Pe Marras 12, 2010 3:24 am

Mulla oikeastaan tuo huutaminen napsahti kohdalleen vasta Cut To Fitin ekoissa treeneissä, kun päätin että NYT MÄ KUULOSTAN SILTÄ MILTÄ MITCH HARRIS NÄYTTÄÄ SILENCE IS DEAFENINGIN VIDEOSSA, OKEI?! GO! Sitä ennen en kyllä oikeastaan osannut mitään, vaan alisuorittelin aikani. Siitäkin mä tiesin että tämä on mulle SE bändi.
Näytä käyttäjän tiedot http://www.myspace.com/cuttofuckingfit
RudolfJNapalmi

Viestien lukumäärä : 7456

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   Pe Marras 12, 2010 12:16 pm

Höhöö! Juopottelua vois tosin rajottaa ko viime keikalla rumpali säikähti että pelit on kaikki halki ko soi niin lyhyesti. Minäpä siinä makoilin.. Ja jossen siinä nii nojailin basistiin tai yritin olla tippumatta lavalta. Torniossaki meni hyvin ku kurkku oli täyttä hiekkapaperia ja aivan SAATANAN kipee. Kompensoin kaljalla ja huusin setin väkisin läpi puolella siitä äänestä mitä normaalisti on. Pääki oli aivan räjähtämispisteessä. Sitte menin tupakille ja "lepäämään" ja sitte mut herätettiinki ko baari meni kii. Niin, ja tosiaan ois pitäny roudata kamppeet kävellen autoon joka oli jossain 500m päässä yöpaikan luona. Meikähän sitte ei tajunnu tästäkään mitään vaan lampsin suoraan sinne nukkumaan pitseerian kautta. Muut pojat oli hieman äkäsiä aamulla ko meikä nukkuu tyytyväisenä ja ne on äsken roudannu kaikki kamat Very Happy Ei näin.
Näytä käyttäjän tiedot http://spawnfromdeceit1.bandcamp.com
Ärmätti

Viestien lukumäärä : 3232
Ikä : 28

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   Ke Maalis 30, 2011 11:56 am

näitten hommien kanssa se on sellanen juttu että ei näitä oikein tuu koskaan harjoteltua. en tiiä nyt että onko se hyvä vai huono mutta omalta kohalta voin sanoa että paremmin sitä löytää tyylinsä jne kun äänittelee uutta matskua. mitä enemmän tuota tulee tehtyä sitä paremmin siihen kurkku tottuu ja muutenkin. vetää vaan silleen mikä tuntuu parhaimmalta. pääsääntösesti en edes koskaan laulamista ole mitenkään opetellut tai harjoitellut että eniten mulla on se skitta pääinstrumenttina ja kaikki muu sen ohella mutta kun yksin oon tehny aina musiikkia niin on ne vokaalitkin hoitanut siinä sivussa. siihen nähden myös ihan tyytyväinen niihin ollut vaikka en mistään parhaasta päästä siihen hommaan olekkaan. tietenkin esim; autossa pitkillä matkoilla kun pistää jotain vanhoja hyviä lättyjä soimaan niin tulee siinä samalla niiden tahtiin huudeltua joka on tylsien matkojen ohella hyvää ajanvietettä. se vaan on sitten huvittavinta kun vastaantulijat hieman ihmettelee että mikähän sitä tuotakin penskaa noin risoo Very Happy ja kerran edellä ajavasta autostakin joku näyttänyt keskisormee kun luullut varmaan että meikä sille huutaa:D että jos näette joskus punaisella nissan almeralla ajelevan ja räyhäävän puliukon niin se saatan olla minä Laughing
Näytä käyttäjän tiedot
RudolfJNapalmi

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   Ke Maalis 30, 2011 3:03 pm

Löysin viime reeneissä semmosen hauskan tavan saada korkeita huutoja mutta nyt mää en enää osaa Sad Ja sitten juolahti mieleen, että mites, Keitto, sää hoidat ton homman? Kun se kuulostaa meleko hyvältä ja helpolta.
keitto

Viestien lukumäärä : 2566

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   Ke Maalis 30, 2011 3:08 pm

RudolfJNapalmi kirjoitti:
Löysin viime reeneissä semmosen hauskan tavan saada korkeita huutoja mutta nyt mää en enää osaa Sad Ja sitten juolahti mieleen, että mites, Keitto, sää hoidat ton homman? Kun se kuulostaa meleko hyvältä ja helpolta.
En ossaa oikein selittää tätä ollenkaan Very Happy Pahoittelut.
Näytä käyttäjän tiedot
Äpärä

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   Ke Maalis 30, 2011 8:22 pm

keitto kirjoitti:
En ossaa oikein selittää tätä ollenkaan Very Happy Pahoittelut.

Tästä keskusteltiin sillon aamusta Jyväskylässä Keiton kanssa, ja se on mielenkiintosta keskustella kun ei kumpikaan osaa selittää siitä oikein mitään Very Happy Mä olen aina vaan luottanut siihen että hommat pelittää, mutta nyt kun on taas pitkästä aikaa kipeänä, niin saa nähä miten nämä tulevat keikat menee, ei taas oo melkein vuoteen kokemusta tällasesta ni ei voi muistaa.
RudolfJNapalmi

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   To Maalis 31, 2011 6:48 pm

^ Meikä taas ollu kipeenä puoli vuotta :/ Siks nää tekniikkahommat rupeeki kiinnostaan. Kuulema huutohommat, rööki ja pölynen työympäristö ei oo lääkärin mielestä hyvä yhistelmä Very Happy Meikä on koittanu nyt sillee, että nenän ja ton suun yläosan kautta saada säröä siihen ääneen mutta se on melko heikkoa se voimakkuus. Vähä isompaa ko puhevoimakkuus. Ja sitte taas perusörinät ja inhalet on helvetin paljo äänekkäämpiä :S
häikäilemätön roisto

Viestien lukumäärä : 1337
Ikä : 21

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   To Maalis 31, 2011 7:28 pm

^Mun tekniikkana on hyvä lämmittely huutoon ja örinään. Yleensä ku sen jättää välistä nii huomaa reenien lopussa että kappas, nythän onki ääni hyväs virees Very Happy Pitäs reenailla enemmä ku joutuu aina vähän aikaa hakemaan sitä tekniikkaa, "näinhän se menikin".
Hankalahan sitä on selittää.
Näytä käyttäjän tiedot
Äpärä

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   To Maalis 31, 2011 10:21 pm

siis oikeastaan se ainut ero mitä nyt teen erilailla ku joskus aikanaan, on se että ylipäätään vaan huutelen ne löysät pois ennen keikkaa niin sitten on helppo ja hyvä vetää miten päin vaan.
RudolfJNapalmi

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   Pe Huhti 01, 2011 7:43 am

Äpärä kirjoitti:
siis oikeastaan se ainut ero mitä nyt teen erilailla ku joskus aikanaan, on se että ylipäätään vaan huutelen ne löysät pois ennen keikkaa niin sitten on helppo ja hyvä vetää miten päin vaan.

Se kyllä toimii ja ite availen ääntä mahd. paljon vaikken ois aikeissa edes huudella. Tää vitun kurkkupaska on varmaan rajottanu jonku verran huutotaitoja kun ei ees puhtaita lauluja meinaa saada korkeelta Sad Ei lähe Jeessit enää..
Qrmitsa

Viestien lukumäärä : 291
Ikä : 20

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   To Toukokuu 26, 2011 9:27 pm

itse olen varmaan 4 vuotta kokeillut löytää ja kehitellä eri tekniikoita ja nyt rupee tulemaan
suusta sellasta settiä että huhhuh...
eli matalat lähtee silleen että
http://www.exrx.net/Graphics/SternoSide.gif
kai juuri tuossa kuvassa punasella merkityt lihakset vedetään kireiks silleen että menee huulet mutrulle
sit sulkee kurkkua mahdollisimman paljon ja sit vaan öristään
lausuminen voi olla vähän vaikeaa mutta grindistähän tässä on kyse
ei satu kurkkuun mutta aatamin omenan yläpuolella olevat lihakset väsyy
ja sit korkeat huudot silleen niiku vedetään falsettoa mutta sulkee vähän kurkkua ja sit lisää voimaa ja ääntä peliin
ei satu kurkkuun.
toivottavasti tästä on jotain apua ja iloa mutta toivottavasti kaikki ei kopioi mun tyyliä Laughing
Näytä käyttäjän tiedot
RudolfJNapalmi

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   Su Toukokuu 29, 2011 1:53 pm

Ite en kyllä vetäis mitään lihaksia kireeks. Mutta kaippa se on tärkeintä, ettei satu kurkkuun!
Äpärä

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   Su Toukokuu 29, 2011 1:55 pm

Ite en kyllä vetäis mitään lihaksia kireeks. Mutta kaippa se on tärkeintä, ettei satu kurkkuun!

riippuu mitä huutaa, mut mä jännitän selkälihaksia ja joissain jutuissa vatsalihaksia. ja niskajotain juttuja kai kanssa. En tiijä, mut sillee kuitenki.
häikäilemätön roisto

Viestien lukumäärä : 1337
Ikä : 21

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   Su Toukokuu 29, 2011 2:04 pm

Ite ainakin välil huomannu et selkälihakset on kipeitä, johtuu seki varmaan tosta ku soittaa kitaraa samalla. Muutenki pitää kunnol osata se biisi kitaral että voi keskittyy siihen laulamiseen, muuten ei oikeen suju.
Näytä käyttäjän tiedot
Danone

Viestien lukumäärä : 522

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   Su Toukokuu 29, 2011 3:20 pm

Äpärä kirjoitti:

riippuu mitä huutaa, mut mä jännitän selkälihaksia ja joissain jutuissa vatsalihaksia. ja niskajotain juttuja kai kanssa. En tiijä, mut sillee kuitenki.
Itellä vetää huutaminen niskan, hartianseudun sekä jopa selän lihakset aivan jumiin. Hieman petrattavaa tekniikassa.
Näytä käyttäjän tiedot http://www.myspace.com/iirod80k
Äpärä

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   Su Toukokuu 29, 2011 4:51 pm

Danone kirjoitti:
Äpärä kirjoitti:

Itellä vetää huutaminen niskan, hartianseudun sekä jopa selän lihakset aivan jumiin. Hieman petrattavaa tekniikassa.

Eli varmaan huudat aika samoilla setupeilla ku mäki Very Happy Siinä auttaa oikeastaan kaikkein eniten se, että riehut vaan treeneissäkin ihan vituiksee, koska kun ne selän lihakset "aukeaa" niin se huutoki helpottuu, sen takia keikoilla onki aina hauska huomata miten se ääni aukeaa aina parhaiten niissä biiseissä missä on eniten beatdownia tai eniten laulettavaa. Ja tottakai aina lämpenee ja paranee loppua kohti.
keitto

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   Su Toukokuu 29, 2011 4:54 pm

Äpärä kirjoitti:
Danone kirjoitti:
Äpärä kirjoitti:

Eli varmaan huudat aika samoilla setupeilla ku mäki Very Happy Siinä auttaa oikeastaan kaikkein eniten se, että riehut vaan treeneissäkin ihan vituiksee, koska kun ne selän lihakset "aukeaa" niin se huutoki helpottuu, sen takia keikoilla onki aina hauska huomata miten se ääni aukeaa aina parhaiten niissä biiseissä missä on eniten beatdownia tai eniten laulettavaa. Ja tottakai aina lämpenee ja paranee loppua kohti.
Ite en oo kyllä hoksannu omalla tekniikalla mitään lihaskipuja.
Näytä käyttäjän tiedot
Äpärä

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   Su Toukokuu 29, 2011 4:57 pm

keitto kirjoitti:
Äpärä kirjoitti:
Danone kirjoitti:
Äpärä kirjoitti:

Mäki oon miettiny että johtuuko ne huutamisesta vai riehumisesta, ja oon päätynyt siihen tulokseen että ehkä vähän molemmista. Ja eniten ehkä siitä etten koskaan tee mitään muuta liikunnan eteen.. Sulla on hauska lentoliskokaula ku sä huudat, en tiedä mistä se johtuu mutta se on hauskan näköstä Very Happy
Danone

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   Su Toukokuu 29, 2011 5:28 pm

Kyl mie tiedostan, että jännitän ihan liikaa hartian lihaksia huutaessa. Kun menee hartiat eteen, ei saa hengitettyä parhaalla tavalla ja sitten tulee jännitettyä hartioita. Auttaa, että treeneissä laittaa joskus mikin ständiin sopivalla korkeudelle, että pitää oikeasti olla suorassa ja keskittyy vaan pitää ryhdin hyvänä.
Äpärä

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   Su Toukokuu 29, 2011 6:42 pm

Veikkaan sen olevan helpointa kun et mieti sitä yhtään vaan mietit enempi sitä mitä oot sanomassa. Ainakin mulla on toiminut..
Danone

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   Su Toukokuu 29, 2011 6:55 pm

Itellä taas helpottaa se, että yrittää tehdä asioita edes jotenkin oikein! Pitkässä juoksussa maksaa itsensä takaisin.
keitto

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   Su Toukokuu 29, 2011 8:25 pm

Äpärä kirjoitti:
keitto kirjoitti:
Äpärä kirjoitti:
Danone kirjoitti:
Äpärä kirjoitti:

Mäki oon miettiny että johtuuko ne huutamisesta vai riehumisesta, ja oon päätynyt siihen tulokseen että ehkä vähän molemmista. Ja eniten ehkä siitä etten koskaan tee mitään muuta liikunnan eteen.. Sulla on hauska lentoliskokaula ku sä huudat, en tiedä mistä se johtuu mutta se on hauskan näköstä Very Happy
Vaadin lisätietoja lentoliskokaulasta! Enkö ookkaan velociraptori? Sad
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Huutohommelit!   Tänään kello 8:50 am

Huutohommelit!
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 4Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Grindcore Finland :: Grindcore :: The Great and the Good-
Siirry: