Grindcore Finland

A Welcome Breeze of Stinking Air

PääsivuPääsivu  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 

Straight edge ym. päihteettömyys

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
KirjoittajaViesti
Danone

Viestien lukumäärä : 522

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ma Maalis 12, 2012 1:40 pm

Ei miusta tarvi olla edes kovinkaan hardliner, riittää kunhan tekee omasta päihteidenkäytöstä jonkinlaisen numeron. Yhtä paljon ottaa päähän sekakäyttäjät kuin streittaritkin, jos asiasta pitää tehdä numero.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.myspace.com/iirod80k
Äpärä

Viestien lukumäärä : 6042

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ma Maalis 12, 2012 2:41 pm

Danone kirjoitti:
Ei miusta tarvi olla edes kovinkaan hardliner, riittää kunhan tekee omasta päihteidenkäytöstä jonkinlaisen numeron. Yhtä paljon ottaa päähän sekakäyttäjät kuin streittaritkin, jos asiasta pitää tehdä numero.

Ja sellaset pikkukaupungin juntit, joille pilvenpoltto (huom, myös silloin kun he itse sitä tekevät) on kaman vetämistä. Mä olen vissiin onnistunut olemaan omasta päihteettömyydestäni kuitenkin suht hiljaa, kun vieläkin puolitutut koittaa tarjota kaljoja ja lonkeroita.

EDIT: yleensä tuo numeron tekeminen kyllä menee niin päin, että muut taitaa tehdä siitä isomman numeron, kuin se onkaan. Ainakin mulle tulee ihmiset sönköttömään että varmasti vaatii paljon tahdon voimaa ja kunnioitettavaa tollanen-läpäläpää, kun se taas on vaan sellanen asia, joka ei yksinkertasesti kiinnosta. Ei siihen tarvii olla mikään vitun jedimestari Rolling Eyes
Näytä käyttäjän tiedot http://www.myspace.com/cuttofuckingfit
keitto

Viestien lukumäärä : 2566

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ma Maalis 12, 2012 3:22 pm

Ylipäänsä vituttaa ku pittää tehä jostaki hirviä numero, oli aihe sitte huumeet tai uus t-paita.
Näytä käyttäjän tiedot
Äpärä

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ma Maalis 12, 2012 4:29 pm

keitto kirjoitti:
Ylipäänsä vituttaa ku pittää tehä jostaki hirviä numero, oli aihe sitte huumeet tai uus t-paita.
RudolfJNapalmi

Viestien lukumäärä : 7456
Ikä : 24

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ma Maalis 12, 2012 5:52 pm

Äpärä kirjoitti:
keitto kirjoitti:
No tämäpä tässä justiinsa. Kaikissa maailman asioissa voi mennä naurettavuuksiin... Ja Jere, meikäpä on ONNISTUNU tarjoon sulle kaljaa! Cool Skenepisteet +1.
Näytä käyttäjän tiedot http://spawnfromdeceit1.bandcamp.com
Jörn Stoner

Viestien lukumäärä : 1503
Ikä : 28

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ma Maalis 12, 2012 8:51 pm

Äpärä kirjoitti:
yleensä tuo numeron tekeminen kyllä menee niin päin, että muut taitaa tehdä siitä isomman numeron, kuin se onkaan. Ainakin mulle tulee ihmiset sönköttömään että varmasti vaatii paljon tahdon voimaa ja kunnioitettavaa tollanen-läpäläpää, kun se taas on vaan sellanen asia, joka ei yksinkertasesti kiinnosta. Ei siihen tarvii olla mikään vitun jedimestari Rolling Eyes

Juuri näin. Lisätään tähän vielä, että välissä luullaan uskovaiseksi tällä perusteella.
Näytä käyttäjän tiedot
EK

Viestien lukumäärä : 748
Ikä : 26

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ti Maalis 13, 2012 11:04 am

homoo..
Näytä käyttäjän tiedot http://myspace.com/cuttofuckingfit
Naamapuinen

Viestien lukumäärä : 2195

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ti Maalis 13, 2012 3:12 pm

ite pidän aina sillon tällön sellasia ~2kk selviä jaksoja, mieli ja kroppa lepää, ja kaljakin maistuu sit taas paremmalta.
Näytä käyttäjän tiedot http://www.myspace.com/gafband
Äpärä

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ti Maalis 13, 2012 3:15 pm

Naamapuinen kirjoitti:
ite pidän aina sillon tällön sellasia ~2kk selviä jaksoja, mieli ja kroppa lepää, ja kaljakin maistuu sit taas paremmalta.

Tämä kuulostaa meikästä melko terveeltä touhulta. Samalla vähän niinku tsekkaa aina että joko on alkoholisti, tekeekö tiukkaa? Very Happy
Naamapuinen

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ti Maalis 13, 2012 3:16 pm

no tekee Crying or Very sad
Äpärä

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ti Maalis 13, 2012 3:18 pm

Naamapuinen kirjoitti:
no tekee Crying or Very sad

Missäs topiksissa oli ne sun oodit oluelle? Very Happy
Naamapuinen

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ti Maalis 13, 2012 3:23 pm

sepä se siinäpä se.

tästä syystä totaali absoilu ei tulekaan omalla kohalla kysymykseen Mad
RudolfJNapalmi

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ti Maalis 13, 2012 4:17 pm

Naamapuinen kirjoitti:
Tuo ois kyllä taito jonka sois itekki opettelevan. Ehkä joskus Very Happy Ja se kalja maistuu paremmalta parinki viikon jälkeen nii kaks kuukauttahan kultaa sen maun!
xPedrox

Viestien lukumäärä : 352

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ti Maalis 13, 2012 9:29 pm

No nyt on rautanen topic! Hauska nähdä kuinka vääristyneitä ja stereotyyppisiä käsityksiä porukalla on streittareista.
Näytä käyttäjän tiedot
Äpärä

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ti Maalis 13, 2012 10:07 pm

xPedrox kirjoitti:
No nyt on rautanen topic! Hauska nähdä kuinka vääristyneitä ja stereotyyppisiä käsityksiä porukalla on streittareista.

No joo, mutta niinhän ne yleensä on ennen kuin kohtaa oikeasti jonkun joka romuttaa ne kaikki. Koulussa käytiin keskustelua siitä olenko mä streittari vai en, päädyin siihen tulokseen että periaatteessa kyllä en, koska ne psykedeelit kiinnostaa ihmismielen kannalta, eikä mulla kai olis irtoseksiäkään vastaan mitään, mutta kun on niin ruma ettei seksi minun kanssani voi missään olosuhteissa olla satunnaista tai vahinko, niin olen ns. "streittari jumalan armosta" Very Happy
Ärmätti

Viestien lukumäärä : 3232

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ke Maalis 14, 2012 2:06 am

RudolfJNapalmi kirjoitti:
Naamapuinen kirjoitti:
Tuo ois kyllä taito jonka sois itekki opettelevan. Ehkä joskus Very Happy Ja se kalja maistuu paremmalta parinki viikon jälkeen nii kaks kuukauttahan kultaa sen maun!

no niin pitäis itekki, tosin se vaatis muutenki mulla 2 kk jossain muualla sieltä normielämästä missä täällä elellään. ihan terve ratkasu.
Näytä käyttäjän tiedot
Dave

Viestien lukumäärä : 4009

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ke Maalis 14, 2012 7:03 am

Notorious I.V kirjoitti:
Naamapuinen kirjoitti:

no niin pitäis itekki, tosin se vaatis muutenki mulla 2 kk jossain muualla sieltä normielämästä missä täällä elellään. ihan terve ratkasu.
K-mop!
Näytä käyttäjän tiedot http://ultrabrewtality.bandcamp.com/
xPedrox

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ke Maalis 14, 2012 12:56 pm

Äpärä kirjoitti:
xPedrox kirjoitti:

No joo, mutta niinhän ne yleensä on ennen kuin kohtaa oikeasti jonkun joka romuttaa ne kaikki. Koulussa käytiin keskustelua siitä olenko mä streittari vai en, päädyin siihen tulokseen että periaatteessa kyllä en, koska ne psykedeelit kiinnostaa ihmismielen kannalta, eikä mulla kai olis irtoseksiäkään vastaan mitään, mutta kun on niin ruma ettei seksi minun kanssani voi missään olosuhteissa olla satunnaista tai vahinko, niin olen ns. "streittari jumalan armosta" Very Happy
Mielenkiintosta tässä on se että ollaan Lartsu-kortsun kans oltu kavereita koko ikämme ja silti sillä ilmeisesti on melko stereotyyppisiä käsityksiä, vaikka minä ainakin ite oon mielestäni aika kaukana noista militantti-jeesustelijoista ja luulisin, että romutan aika tehokkaasti kaikenlaiset käsitykset.
Näytä käyttäjän tiedot
norsukuningas-babar

Viestien lukumäärä : 4510

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ke Maalis 14, 2012 2:48 pm

xPedrox kirjoitti:
Äpärä kirjoitti:
xPedrox kirjoitti:

Mielenkiintosta tässä on se että ollaan Lartsu-kortsun kans oltu kavereita koko ikämme ja silti sillä ilmeisesti on melko stereotyyppisiä käsityksiä, vaikka minä ainakin ite oon mielestäni aika kaukana noista militantti-jeesustelijoista ja luulisin, että romutan aika tehokkaasti kaikenlaiset käsitykset.

En tosiaan sua ihan pidä streittarina siinä mielessä, mitä ajan takaa, jos pohjimmaisena ideana on korostaa oman streittaavan punkkiporukan paremmuutta kuosaavaan perusjengiin nähden (ja tehdä selvää eroo siihen) ja juurikin olla jokseenkin suvaitsematon dokailijoita kohtaan (kuten vaikka SSD)... Ja tottakai mä ymmärrän että "streittailussa" on yhtä monta suuntaa kun streittariakin, mutta ehkä oon yrittäny tällä lähinnä provota miettiin, että ollakko streittari, jos kuitenkin ottaa siitä vaan ne hyvät asiat ja sulkee pois huonommat, vai ihan vaan absolutisti..?

Ja ihan tuulesta en näitä juttuja vetele, kun oon itsekkin aikanaan selvää linjaa hiihdellyt ja ollut niin streittaria, mitä tietenkään näin jälkikäteen ajatellen en oikeasti ikinä ollut, ihan tietosesti sen myös "droppasin"....
Näytä käyttäjän tiedot http://www.mikseri.net/disabled
xPedrox

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ke Maalis 14, 2012 3:14 pm

lartsu-kortsu kirjoitti:
xPedrox kirjoitti:
Äpärä kirjoitti:
xPedrox kirjoitti:

En tosiaan sua ihan pidä streittarina siinä mielessä, mitä ajan takaa, jos pohjimmaisena ideana on korostaa oman streittaavan punkkiporukan paremmuutta kuosaavaan perusjengiin nähden (ja tehdä selvää eroo siihen) ja juurikin olla jokseenkin suvaitsematon dokailijoita kohtaan (kuten vaikka SSD)... Ja tottakai mä ymmärrän että "streittailussa" on yhtä monta suuntaa kun streittariakin, mutta ehkä oon yrittäny tällä lähinnä provota miettiin, että ollakko streittari, jos kuitenkin ottaa siitä vaan ne hyvät asiat ja sulkee pois huonommat, vai ihan vaan absolutisti..?

Ja ihan tuulesta en näitä juttuja vetele, kun oon itsekkin aikanaan selvää linjaa hiihdellyt ja ollut niin streittaria, mitä tietenkään näin jälkikäteen ajatellen en oikeasti ikinä ollut, ihan tietosesti sen myös "droppasin"....

Kieltämättä ihan hyvä pointti, että noita eri linjauksia on yhtä monta, kun streittareitakin. Ite lähinnä noudatan tuota Minor Threatin Out of step-linjaa (I don't drink, I don't smoke, I don't fuck), jossa painostus on nimenomaan tuo MINÄ. Uskoakseni Suomessa streittarit pääasiassa on tollasia, jotka pitää huolen omista asiositaan ja antaa muiden vedellä mitä haluaa. Toisaalta mun on aika paha lähtee päteen mitään straight edgen syvimmästä olemuksesta aatteena, kun varmaan eläisin samalla tavalla, vaikka straight edgeä ei olis koskaan keksittykkään. Kunhan oon vaan alkanu käyttään itsestäni nimitystä streittari, kun mielestäni aika hyvin siihen kategoriaan menen.
Näytä käyttäjän tiedot
Danone

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ke Maalis 14, 2012 3:23 pm

Vaikkei strettariuteen liittäisikään mitään pätemis-/jeesusteluhommia niin onhan koko "liike" silti aika vahvasti itseään korostava ja tuo selkeästi esille me/ne -mallia.
RudolfJNapalmi

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ke Maalis 14, 2012 3:47 pm

Danone kirjoitti:
Vaikkei strettariuteen liittäisikään mitään pätemis-/jeesusteluhommia niin onhan koko "liike" silti aika vahvasti itseään korostava ja tuo selkeästi esille me/ne -mallia.
Totta mutta toisaalta aika lailla kaikki "liikkeet" tekee sitä.
Danone

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ke Maalis 14, 2012 7:27 pm

Danone kirjoitti:
Totta mutta toisaalta aika lailla kaikki "liikkeet" tekee sitä.
Ei miusta. Ja näen kuitenkin sxe:n liikkeen sisällä tapahtuvana asiana.
Jörn Stoner

Viestien lukumäärä : 1503

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ke Maalis 14, 2012 8:16 pm

xPedrox kirjoitti:
Kieltämättä ihan hyvä pointti, että noita eri linjauksia on yhtä monta, kun streittareitakin. Ite lähinnä noudatan tuota Minor Threatin Out of step-linjaa (I don't drink, I don't smoke, I don't fuck), jossa painostus on nimenomaan tuo MINÄ. Uskoakseni Suomessa streittarit pääasiassa on tollasia, jotka pitää huolen omista asiositaan ja antaa muiden vedellä mitä haluaa. Toisaalta mun on aika paha lähtee päteen mitään straight edgen syvimmästä olemuksesta aatteena, kun varmaan eläisin samalla tavalla, vaikka straight edgeä ei olis koskaan keksittykkään. Kunhan oon vaan alkanu käyttään itsestäni nimitystä streittari, kun mielestäni aika hyvin siihen kategoriaan menen.

Täsmälleen samoja ajatuksia oon yrittäny paskalla menestyksellä pukea sanoiksi.

Mitä itsensä korostukseen ja pesäeron tekemiseen tulee niin samoja negatiivisia piirteitä ilmenee kyllä kaikissa "liikkeissä", kuten esimerkiksi kasvissyöjissä. Me/ne-erottelu voi mun mielestä olla joko positiivista tai negatiivista. Positiivisessa mallissa otetaan erilaiset elämäntavat huomioon, kunnioitetaan niitä ja tullaan toimeen keskenään. Negatiivisessa mallissa "skeneauktoriteetti" määrittää pilkkua nussimalla kriteerit, jotka jokaisen täytyy täyttää tai ei kuulu porukkaan. Jälkimmäinen malli on mun silmissä lähinnä uskonlahkotyyppistä toimintaa.
Näytä käyttäjän tiedot
Danone

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Ke Maalis 14, 2012 10:29 pm

Suonikohju kirjoitti:

Mitä itsensä korostukseen ja pesäeron tekemiseen tulee niin samoja negatiivisia piirteitä ilmenee kyllä kaikissa "liikkeissä", kuten esimerkiksi kasvissyöjissä. Me/ne-erottelu voi mun mielestä olla joko positiivista tai negatiivista. Positiivisessa mallissa otetaan erilaiset elämäntavat huomioon, kunnioitetaan niitä ja tullaan toimeen keskenään. Negatiivisessa mallissa "skeneauktoriteetti" määrittää pilkkua nussimalla kriteerit, jotka jokaisen täytyy täyttää tai ei kuulu porukkaan. Jälkimmäinen malli on mun silmissä lähinnä uskonlahkotyyppistä toimintaa.
Oon silti sitä mieltä, että Straight Edgessä eron tekeminen on huomattavasti näkyvämpää ja tietoisempaa kuin monessa muussa asiassa.

Lisäksi kasvissyönti vertauskuvana ontuu itsestä senkin takia, että syitä olla kasvissyöjiä on helvetin monia, kun taas sXe:n syyt nimenomaan sXe:nä ilmentyessä ovat jo etukäteen ulkoapäin määritellymmät. Tällöin myös yhteinäisyys on huomattavasti vahvempaa, kun kriteerit ovat tarkemmat.
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Tänään kello 12:25 am

Straight edge ym. päihteettömyys
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 8Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Grindcore Finland :: For the Rats :: Lies-
Siirry: