Grindcore Finland

A Welcome Breeze of Stinking Air

PääsivuPääsivu  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa

Straight edge ym. päihteettömyys

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
KirjoittajaViesti
Äpärä

Äpärä

Viestien lukumäärä : 6042

Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyTo Maalis 15, 2012 8:51 am

Danone kirjoitti:
Suonikohju kirjoitti:

Mitä itsensä korostukseen ja pesäeron tekemiseen tulee niin samoja negatiivisia piirteitä ilmenee kyllä kaikissa "liikkeissä", kuten esimerkiksi kasvissyöjissä. Me/ne-erottelu voi mun mielestä olla joko positiivista tai negatiivista. Positiivisessa mallissa otetaan erilaiset elämäntavat huomioon, kunnioitetaan niitä ja tullaan toimeen keskenään. Negatiivisessa mallissa "skeneauktoriteetti" määrittää pilkkua nussimalla kriteerit, jotka jokaisen täytyy täyttää tai ei kuulu porukkaan. Jälkimmäinen malli on mun silmissä lähinnä uskonlahkotyyppistä toimintaa.
Oon silti sitä mieltä, että Straight Edgessä eron tekeminen on huomattavasti näkyvämpää ja tietoisempaa kuin monessa muussa asiassa.

Lisäksi kasvissyönti vertauskuvana ontuu itsestä senkin takia, että syitä olla kasvissyöjiä on helvetin monia, kun taas sXe:n syyt nimenomaan sXe:nä ilmentyessä ovat jo etukäteen ulkoapäin määritellymmät. Tällöin myös yhteinäisyys on huomattavasti vahvempaa, kun kriteerit ovat tarkemmat.

No mut jos ajatellaan streittareina yhtä fiksuina yksilöinä, kuin tämä pedro tässä, että ovat selityksiltä säästyäkseen alkaneet kutsua itseään streittariksi, kun suurin osa arvoista klikkaa sen kanssa, niin onhan se selvinpäin olo ihan samanlainen homma kuin kasvissyönti. Siis eettinenkin valinta, johon voi olla ihan yhtä monta eri syytä, en usko että kovin moni rupeaa streittariksi, että vois sanoa itseään streittariksi ja tuntea jotain henkistä ylemmyyttä. Voin toki olla väärässä, jolloin saan taas pettyä ihmiskuntaan kyllä ihan huolella. Itse oon kai puhunut itsestäni absolutistina, vaikka se kai tarkottaa ihan samaa asiaa, kun ei siinäkään sais muka kahvia juoda ja suklaata syödä ja mitä vielä..
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.myspace.com/cuttofuckingfit
Jepe666

Viestien lukumäärä : 3288

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyTo Maalis 15, 2012 12:07 pm

Äpärä kirjoitti:
en usko että kovin moni rupeaa streittariksi, että vois sanoa itseään streittariksi ja tuntea jotain henkistä ylemmyyttä.
Jenkeissähän tää on ihan yleistä?
Danone

Viestien lukumäärä : 522

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyTo Maalis 15, 2012 1:30 pm

Äpärä kirjoitti:
Danone kirjoitti:
Suonikohju kirjoitti:

Mitä itsensä korostukseen ja pesäeron tekemiseen tulee niin samoja negatiivisia piirteitä ilmenee kyllä kaikissa "liikkeissä", kuten esimerkiksi kasvissyöjissä. Me/ne-erottelu voi mun mielestä olla joko positiivista tai negatiivista. Positiivisessa mallissa otetaan erilaiset elämäntavat huomioon, kunnioitetaan niitä ja tullaan toimeen keskenään. Negatiivisessa mallissa "skeneauktoriteetti" määrittää pilkkua nussimalla kriteerit, jotka jokaisen täytyy täyttää tai ei kuulu porukkaan. Jälkimmäinen malli on mun silmissä lähinnä uskonlahkotyyppistä toimintaa.
Oon silti sitä mieltä, että Straight Edgessä eron tekeminen on huomattavasti näkyvämpää ja tietoisempaa kuin monessa muussa asiassa.

Lisäksi kasvissyönti vertauskuvana ontuu itsestä senkin takia, että syitä olla kasvissyöjiä on helvetin monia, kun taas sXe:n syyt nimenomaan sXe:nä ilmentyessä ovat jo etukäteen ulkoapäin määritellymmät. Tällöin myös yhteinäisyys on huomattavasti vahvempaa, kun kriteerit ovat tarkemmat.

No mut jos ajatellaan streittareina yhtä fiksuina yksilöinä, kuin tämä pedro tässä, että ovat selityksiltä säästyäkseen alkaneet kutsua itseään streittariksi, kun suurin osa arvoista klikkaa sen kanssa, niin onhan se selvinpäin olo ihan samanlainen homma kuin kasvissyönti. Siis eettinenkin valinta, johon voi olla ihan yhtä monta eri syytä, en usko että kovin moni rupeaa streittariksi, että vois sanoa itseään streittariksi ja tuntea jotain henkistä ylemmyyttä. Voin toki olla väärässä, jolloin saan taas pettyä ihmiskuntaan kyllä ihan huolella. Itse oon kai puhunut itsestäni absolutistina, vaikka se kai tarkottaa ihan samaa asiaa, kun ei siinäkään sais muka kahvia juoda ja suklaata syödä ja mitä vielä..
Mutta kun streittariuden määritelmä ei ole henkilökohtainen vaan se on ulkoapäin määritelty ja siihen kuuluu tiettyjä asioita päihteettömyyden lisäksi. Tällaista määritelmää ei ole kasvissyönnissä tai monessa muussakaan eettisessä valinnassa. Tunnustaessaan itsensä streittariksi hyväksyy noiden tiettyjen määreiden olevan sidoksissa itsensä. Täten myöskään absolutismi =/= Straight Edge.

Myöskään tuo siun ajatusmalli ei millään lailla selitä sxe-unitya skenen sisällä, joka ilmenee ihan vaikka sxe-bändeinä.
http://www.myspace.com/iirod80k
RudolfJNapalmi

RudolfJNapalmi

Viestien lukumäärä : 7456
Ikä : 27

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyTo Maalis 15, 2012 2:24 pm

Kasvissyöjät ei syö lihaa, vegaanit ei mitään eläinperästä.
Streittarit ei käytä päihteitä tai harrasta irtosuhteita.

En nää tossa oikeesti paljoa eroa. Jos vähän laajempia liikkeitäki kahtoo, nii esim. punkkarit on kyllä myös aika yhtenäinen ja me-korostavaa touhua. Stereotypinen streittari ehkä joskus aikanaan, liikkeen ollessa täysissä voimissaan, ei mielellään hengaillut ihmisten kans jotka joi vitusti. Ymmärrän sinänsä, koska ei muakaan kiinnosta istua mäkkärissä kahtomassa ko muut vetää juustohampurilaisia. Mutta nykyään kyllä on tosi harvassa tommoset ilmiöt ja kaveriporukassa on harvemmin montaa streittaria. Ja korostihan Minor Threatkin, että "Straight-edge is not a set of rules".
http://spawnfromdeceit1.bandcamp.com
Danone

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyTo Maalis 15, 2012 2:34 pm

Yritetään tätä kautta: Punk on vastakulttuuri valtakulttuurille. Straight Edge on punkin sisällä tapahtuva vastakulttuuri. Onko valtavirran päihteetön ihminen Straight Edge?
RudolfJNapalmi

RudolfJNapalmi

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyTo Maalis 15, 2012 2:39 pm

Danone kirjoitti:
Yritetään tätä kautta: Punk on vastakulttuuri valtakulttuurille. Straight Edge on punkin sisällä tapahtuva vastakulttuuri. Onko valtavirran päihteetön ihminen Straight Edge?
Ei, kun se ammentaa kuitenkin juurensa punkista. Taidan pikkuhiljaa alkaa ymmärtään sua Very Happy
Danone

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyTo Maalis 15, 2012 2:44 pm

RudolfJNapalmi kirjoitti:
Danone kirjoitti:
Ei, kun se ammentaa kuitenkin juurensa punkista. Taidan pikkuhiljaa alkaa ymmärtään sua Very Happy
No nimenomaan. Jos verrataan niin, että kasvissyöjä = absolutisti -> Kasvissyöjä, jonka motiiveina ja taustana on tietty kulttuuri ja sen kehittämät moraalikäsitykset = Straight Edge.

Syitä olla kasvissyöjä ja absolutisti on kymmeniä, joten yhtäsuurusmerkkien vetäminen absolutismista Straight Edgeen ei vaan toimi.
xPedrox

xPedrox

Viestien lukumäärä : 352
Ikä : 29

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyTo Maalis 15, 2012 3:13 pm

En nyt tiedä oonko minä antanu ymmärtää, että mun mielestä absolutismi = straight edge, mutta näin ei kyllä ole. Itse ainakin olen sitä mieltä, että ollakseen streittari pitää myös olla punkkari. Minä nyt vaan satun oleen päihteetön punkkari, joten aika pitkälti omasta mielestäni olen streittari, vaikka en sitä jatkuvasti kaikille ole kadulla kuuluttamassa enkä erottele itseäni päihteitä käyttävistä punkkareista.

Lainaus :
Mutta kun streittariuden määritelmä ei ole henkilökohtainen vaan se on ulkoapäin määritelty ja siihen kuuluu tiettyjä asioita päihteettömyyden lisäksi.
Listaa näistä muista asioista olisi mukava saada.
Danone

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyTo Maalis 15, 2012 3:41 pm

xPedrox kirjoitti:
En nyt tiedä oonko minä antanu ymmärtää, että mun mielestä absolutismi = straight edge, mutta näin ei kyllä ole. Itse ainakin olen sitä mieltä, että ollakseen streittari pitää myös olla punkkari.
Et, mutta muutama muu veti näiden väliin yhtäsuuruusmerkkiä.

Lainaus :
Minä nyt vaan satun oleen päihteetön punkkari, joten aika pitkälti omasta mielestäni olen streittari, vaikka en sitä jatkuvasti kaikille ole kadulla kuuluttamassa enkä erottele itseäni päihteitä käyttävistä punkkareista.
Kuitenkin koet tarpeelliseksi tuoda asiaa esille kirjoittamalla x-nimimerkillä? Wink Jos tuon tarkoitus ei ole a: Erottaa itseään muista tai b: tuoda omaa päihdelinjaustaan esiin niin miksi ne x:t on siinä?

Lainaus :
Lainaus :
Mutta kun streittariuden määritelmä ei ole henkilökohtainen vaan se on ulkoapäin määritelty ja siihen kuuluu tiettyjä asioita päihteettömyyden lisäksi.
Listaa näistä muista asioista olisi mukava saada.
Lainaus :
Itse ainakin olen sitä mieltä, että ollakseen streittari pitää myös olla punkkari.
No jos tuosta vaikka aloitetaan. Lisäksi Straight Edgeen on aina liitetty mm. yksilön itsemäärämisoikeus, unity ja omasta toiminnastaan vastuun ottaminen.
xPedrox

xPedrox

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyTo Maalis 15, 2012 3:58 pm

Lainaus :
Kuitenkin koet tarpeelliseksi tuoda asiaa esille kirjoittamalla x-nimimerkillä? Wink Jos tuon tarkoitus ei ole a: Erottaa itseään muista tai b: tuoda omaa päihdelinjaustaan esiin niin miksi ne x:t on siinä?
No joo... Embarassed Sanotaanko, että livenä en erottele itseäni muista. Netti on mielestäni eri asia.

Lainaus :
No jos tuosta vaikka aloitetaan. Lisäksi Straight Edgeen on aina liitetty mm. yksilön itsemäärämisoikeus, unity ja omasta toiminnastaan vastuun ottaminen.
Tuo unity mielestäni pätee jenkkilän piireissä, mutta ei Suomessa, koska täällä streittareita on melko vähän. Nuo muuta kyllä jossakin määrin allekirjoitan.
RudolfJNapalmi

RudolfJNapalmi

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyTo Maalis 15, 2012 5:05 pm

Nyt meikäki alko tajuaan Danonen pointteja. Ihan asiallisia näkemyksiä kyllä mutten kuitenkaan ihan kaikkea allekirjoita. Sanotaan näin, että jos oisin streittari nii kyllä meikälläki äxät viuhuis. Ehkä siinä ois se, että ois semmonen täyskäännös omalla kohdalla kun on nyttenkin kalja kädessä, että sitä pitäis vähän ihtellekkin mainostaa. Pyörin melko aktiivisesti Tampereella noisa eläinaktivisti ja muissa hippihommissa ja niissä tulee myös aika paljon tommosta ME-asennetta mutta ei negatiivisesti. Ja samalla muistuttelen ihtelleni, että nii miks vittu mää olinkaan vegaani? Uskon, että streittarit tekee samaa jos on järkeviä. Tuoki liike on eläny jo sen verran, että varmaan aika lailla eri meininki ko ennen tai jenkkilässä.
Danone

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyTo Maalis 15, 2012 6:38 pm

xPedrox kirjoitti:

Lainaus :
Tuo unity mielestäni pätee jenkkilän piireissä, mutta ei Suomessa, koska täällä streittareita on melko vähän. Nuo muuta kyllä jossakin määrin allekirjoitan.
Vaikka täällä ei varsinaista skeneä olekaan, niin on täälläkin ollut useampia sxe-bändejä ja on vielä joitain tälläkin hetkellä. Se kovin aalto kuitenkin taisi mennä ysärin lopussa. Ruotsissahan koko kys. skene on helvetisti isompi juttu.
Äpärä

Äpärä

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyTo Maalis 15, 2012 8:14 pm

Danone kirjoitti:
Äpärä kirjoitti:
läpäläpä
Mutta kun streittariuden määritelmä ei ole henkilökohtainen vaan se on ulkoapäin määritelty ja siihen kuuluu tiettyjä asioita päihteettömyyden lisäksi. Tällaista määritelmää ei ole kasvissyönnissä tai monessa muussakaan eettisessä valinnassa. Tunnustaessaan itsensä streittariksi hyväksyy noiden tiettyjen määreiden olevan sidoksissa itsensä. Täten myöskään absolutismi =/= Straight Edge.

Myöskään tuo siun ajatusmalli ei millään lailla selitä sxe-unitya skenen sisällä, joka ilmenee ihan vaikka sxe-bändeinä.

Joo, mä olin ite ihan harhateillä tuon asian kanssa, ja vertasin näitä vaan niihin kahteen-kolmeen itseään streittariksi kutsuvaan jotka tunnen, tottakai se heti isompaan skaalaan hinatessa on eri homma.

Mut jostain lueskelin määritelmiä tuohon absolutismiinkin ja mietin että onpa kaikesta saatu tehtyä ihan vitun vaikeaa, enpä voi kutsua itseäni enää oikein miksikään, kun en täytä minkään skenen kriteereitä Very Happy Eipä sillä, että se olisi koskaan kiinnostanut hevon vittua, muuten olisin varmaan kuosannut aivoni pellolle ja laulaisin jossain vitun yhden tekevässä kasikaks- tai seiskaseiskabändissä.
RudolfJNapalmi

RudolfJNapalmi

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptySu Kesä 03, 2012 12:24 pm

Oon tässä kuukauden tai kaks pyöritelly päässäni ajatusta siitä, etten käyttäis ollenkaan alkoholia. Koko ajan oon enemmän ja enemmän tullu siihen tulokseen, että se ois parasta. Etenkin sillon ko on juonu monta päivää putkeen, minkä helposti sitte mieltää krapulaisen juopon lässytykseks Very Happy Mutta siis ihan tosissani oon tätä miettiny vaikkei itsekuria oo ollu toteuttaa sitä hommaa.

Tupakinpolttoa tai muuta polttoa en ainakaan vielä lopeta. Toistaseks oon miettiny enemmän vakavissani alkoholia mutta ken tietää mihin sitä päätyy. Elikkä nyt ajattelin ihan tosissani koittaa kuinka pitkään tätä pelleilyä kestää! Voin sitte ruveta pölliin Konstan ja Jeren kaa kaljoja!
Jörn Stoner

Jörn Stoner

Viestien lukumäärä : 1503
Ikä : 31

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptySu Kesä 03, 2012 12:30 pm

Ite menin droppaamaan tupakan suhteen. Tipattomuutta kuitenkin nyt täynnä yli 2 vuotta Cool Suunnitelmissa on kuitenkin lopettaa savuttelu taas syksymmällä.
RudolfJNapalmi

RudolfJNapalmi

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptySu Kesä 03, 2012 12:36 pm

Türkkilainen Aviomies kirjoitti:
Ite menin droppaamaan tupakan suhteen. Tipattomuutta kuitenkin nyt täynnä yli 2 vuotta Cool Suunnitelmissa on kuitenkin lopettaa savuttelu taas syksymmällä.
Itellä myös myöhemmin sitte. Tuosta muusta savuttelusta en tiiä. Se on kuitenki ainaki toistaseks hyvä "korvaaja" alkoholille. Kuulostaa tosi kaksinaismoraaliselta mutta totuus on se, että alkoholin kanssa mulla on ongelmia ja kannabiksen kans ei. Ja mun mielestäni se on muutenki alkoholia terveellisempää vaikka siitä nyt ollaan montaa mieltä. Tupakkiaki on tullu poltettua enemmän lähinnä sillon ko on ollu ryypiskelemässä Very Happy Kotona istuskellessa ja normihommia tekiessä menee ehkä 6 päivässä.
Jörn Stoner

Jörn Stoner

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptySu Kesä 03, 2012 12:40 pm

Itellä menee helposti 1/2 - 1 askia päivässä. Oon nyt pitäny sellasta linjaa, että olen 2-3 päivää viikosta polttamatta. Mullahan ei varsinaisesti alkon kanssa ole ongelmaa, ei vaan ole tosiaan pariin vuoteen napannut. Nyt kun on ollut näin kauan juomatta niin ei haluta katkaista pitkää raittiusputkea edes maistamalla.
Äpärä

Äpärä

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyMa Kesä 04, 2012 9:55 am

Päihteettömyys on nopein tie kavereitten äitien sydämiin Laughing
xPedrox

xPedrox

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyMa Kesä 04, 2012 10:26 am

Äpärä kirjoitti:
Toisinaan päihteettömyys tuntuu olevan myös nopein tie siihen että viettää paljon aikaa yksin.
Los Mehmet

Los Mehmet

Viestien lukumäärä : 1929

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyMa Kesä 04, 2012 11:29 am

pelleilyä
Äpärä

Äpärä

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyMa Kesä 04, 2012 11:53 am

xPedrox kirjoitti:
Äpärä kirjoitti:
Toisinaan päihteettömyys tuntuu olevan myös nopein tie siihen että viettää paljon aikaa yksin.

ainahan se on Very Happy
Jörn Stoner

Jörn Stoner

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyMa Kesä 04, 2012 12:43 pm

Äpärä kirjoitti:
xPedrox kirjoitti:
Äpärä kirjoitti:

ainahan se on Very Happy

harvinaisen totta. pätee parhaiten alkon kohdalla.
RudolfJNapalmi

RudolfJNapalmi

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyKe Kesä 06, 2012 10:15 am

Testasin tuossa parit alkoholittomat kaljat ihan huvin vuoks. Ajattelin koluta nuo kaikki kaupan yleisimmät läpi.

1. Beck's 0,3% - Ylivoimasesti paras näistä neljästä. Maistu vähän semmoselle kalliille oikeelle kaljalle. Suosittelen jos tykkää Heineken, Carlsberg jne. linjasta.
2. Nikolai vaalea 0,0% - Tämäkin hyvää. Vähä kitkerämpi jotenki ko Beck's mutta kuitenki hyvää. Tämä vois mennä perinteisistä suomikaljoista diggaavalle.
3. Bavaria 0,0% - Ei hyvää. En osta toiste. Maistu joltain sitruunakiljulta laimennettuna veteen. Jos tykkää sitruunakiljusta laimennettuna veteen nii sillon tää vois mennä.
4. Ukkopekka 0,0% - Tätä en meinannu saada edes juotua. Vittu mitä paskaa Mad
keitto

keitto

Viestien lukumäärä : 2566

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyKe Kesä 06, 2012 12:10 pm

Testasin tuossa parit alkoholittomat kaljat ihan huvin vuoks. Ajattelin koluta nuo kaikki kaupan yleisimmät läpi.

1. Beck's 0,3% - Ylivoimasesti paras näistä neljästä. Maistu vähän semmoselle kalliille oikeelle kaljalle. Suosittelen jos tykkää Heineken, Carlsberg jne. linjasta.
2. Nikolai vaalea 0,0% - Tämäkin hyvää. Vähä kitkerämpi jotenki ko Beck's mutta kuitenki hyvää. Tämä vois mennä perinteisistä suomikaljoista diggaavalle.
3. Bavaria 0,0% - Ei hyvää. En osta toiste. Maistu joltain sitruunakiljulta laimennettuna veteen. Jos tykkää sitruunakiljusta laimennettuna veteen nii sillon tää vois mennä.
4. Ukkopekka 0,0% - Tätä en meinannu saada edes juotua. Vittu mitä paskaa Mad
Se Lidlin alkoholiton kalja oli ainaki vähä vitu ouvvon makusta.
norsukuningas-babar

norsukuningas-babar

Viestien lukumäärä : 4510

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 EmptyKe Kesä 06, 2012 3:39 pm

Maistu vähän semmoselle kalliille oikeelle kaljalle. Suosittelen jos tykkää Heineken, Carlsberg jne. linjasta.

onko noi nyt muka sitä "kallista oikeeta" kaljaa Very Happy carslberg on ehkä jopa käppäsempää ku suomibulkit..

yks talon entinen pitkän linjan nappoveikko, ja nykysin sit jo pitkän linjan nappoon syleskelijä sano et sillä on tullu vaan yks oikeesti kaljalta maistuva alkoton vastaan, ja seki oli jotai kalliimpaa ns. erikoisolutta, muistaakseni saksalaista. uskon sitä enkä ees kokeile. Cool
http://www.mikseri.net/disabled
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Straight edge ym. päihteettömyys   Straight edge ym. päihteettömyys - Sivu 3 Empty

Straight edge ym. päihteettömyys
Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 8Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Grindcore Finland :: For the Rats :: Lies-
Siirry: