Grindcore Finland

A Welcome Breeze of Stinking Air

PääsivuPääsivu  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 

Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
KirjoittajaViesti
RudolfJNapalmi

Viestien lukumäärä : 7456
Ikä : 24

ViestiAihe: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ti Heinä 17, 2012 9:04 pm

Ihteä kiinnostaa lähinnä tietää, että onko kellään kokemuksia totaalikieltäytymisestä mutta laitoin topicin noin nii saa ehkä ihan yleistäki keskustelua aikaseks. Plus, että tää on se topic missä Jussi pääsee vittuilemaan Very Happy

Ihte oon viime vuoden syyskuusta lähtien ollu totaalikieltäytymisen kannalla. Kävin neljä päivää sivarileirillä ja sain vuoden lykkäystä. Muutaman viikon sisään olin päätökseni tehny. Pitäkää tunkinne. Onko täällä ketään joka ois moisia tempauksia teheny? Nykyäänhän pääsis tolla nilkkapantahommallaki aika turhan helposti. Saatan semmosen ihtelleni hankkia elämäntilanteesta riippuen. Jos asun edelleen 8-9km Tampereen keskustasta yksin yksiössä jossa ei kukaan jaksa käyä kylässä, meen mielummin vankilaan ettei hajoa pää.

Armeija-, sivari- ja yleistä keskustelua asevelvollisuudesta ja sen tarpeellisuudesta. Elikkäs, hä?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://spawnfromdeceit1.bandcamp.com
Kapr

Viestien lukumäärä : 3102
Ikä : 23

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ti Heinä 17, 2012 9:11 pm

6.8 alkaa leiri, kovasti koitan saada vapautuksen. Jos en saa, otan nilkkapannan, masennun, syrjäydyn ja sit nauran ilkeästi kun valtio joutuu maksamaan mun psykiatrikäyntejä.

Jotkut varmasti sanoo että on säälittävää valehella ja nillittää itelleen vapautus, mutta kuka nyt vapaaehtoisesti haluaa että vapaus riistetään jos kokee ettei armeija tai sivari oo se paikka johon kuuluu. Toisaalta taas totaalikieltäytyminen on mun mielestä aika urhea kannanotto ja oon itsekkin sitä mieltä. En vaan oo tarpeeks kova jätkä astumaan siihen ilman että käyn läpi nämä muut "pakotiet".
Näytä käyttäjän tiedot
Kapr

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ti Heinä 17, 2012 9:14 pm

Armeijasta on varmaan turha selittää miks sitä boikotoin.

Sivari taas on mun mielestä erittäin epäoikeudenmukainen ja huonosti toimiva vaihtoehto.
Närkästyttää että saan nyt enemmän rahaa tekemättä mitään verrattuna siihen että tekisin paskahommia 30-40h viikossa.

Totaalikieltäytyjien kohtelu on myös aika syrjivää. Tästä voikin sit lukea kaiken tähän liittyvän.
Näytä käyttäjän tiedot
xPedrox

Viestien lukumäärä : 352
Ikä : 26

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ti Heinä 17, 2012 9:15 pm

Mie en kyllä oikeestaan ymmärrä, miks jotku kokee tuon intin jotenki maailman pahimpana asiana. En minäkään sinne innoissani menny, mutta loppupeleissä se puoli vuotta menee tosi nopeesti, eikä siitä sen jälkeen tarvi ressata. Tuolla kuitenki tutustu tosi hyviin tyyppeihin, sai aika paljon uusia mielenkiintosia kokemuksia ja oppi uusia siviilielämässkin tärkeitä asioita. Muutaman kerran oon kuullu, että ei halua mennä armeijaan, koska siellä opetetaan tappaan, mutta voihan sen palveluksen aseettomanaki suorittaa. Monille suurin ongelma taitaakin olla se kuri yms.

Ettei tää nyt mene ihan intin puolusteluks, niin todetaan myös, että sivariin menijöitä arvostan kyllä kans. Itekkin aikanaan harkitsin, mutta totesin, että B-miehenä pääsen todennäkösesti puolella vuodella intistä, niin ei tuo vuoden sivari kiinnostanu. Totaalikieltäytyjiä en kyllä oikein käsitä.
Näytä käyttäjän tiedot
RudolfJNapalmi

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ti Heinä 17, 2012 9:18 pm

Kapr kirjoitti:
6.8 alkaa leiri, kovasti koitan saada vapautuksen. Jos en saa, otan nilkkapannan, masennun, syrjäydyn ja sit nauran ilkeästi kun valtio joutuu maksamaan mun psykiatrikäyntejä.

Jotkut varmasti sanoo että on säälittävää valehella ja nillittää itelleen vapautus, mutta kuka nyt vapaaehtoisesti haluaa että vapaus riistetään jos kokee ettei armeija tai sivari oo se paikka johon kuuluu. Toisaalta taas totaalikieltäytyminen on mun mielestä aika urhea kannanotto ja oon itsekkin sitä mieltä. En vaan oo tarpeeks kova jätkä astumaan siihen ilman että käyn läpi nämä muut "pakotiet".
Mut tuo ylempänä kuvattu suunnitelma on kyllä jo aika kova :DD Iteki mietin aluks, että kikkailen vapautuksen mutta nään sen jotenki sellasena asiana, että tavallaan myöntyy kuitenki siihen asevelvollisuusperseilyyn. Mut kyllä mää silti suosittelen kaikille vapautuskikkailua paljo enemmän ko armeijaa tai sivaria.
Äpärä

Viestien lukumäärä : 6042

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ti Heinä 17, 2012 9:19 pm

Se nyt taas riippuu vähän siitä mistä se roikkuu. Meikällä se ei todellakaan ollut kurista kiinni, seitsemän vuotta olin suhteettoman kovassa kurissa ja nuhteessa, ja päätin että sen jälkeen mua ei komenna enää kukaan. Menin sivariin, ja huomasin että siellähän sitä vasta orjana onkin, mutta saipa sentään soittaa grindiä samalla. Ilman sivaria ei olis Cut To Fitiä.
Näytä käyttäjän tiedot http://www.myspace.com/cuttofuckingfit
Kapr

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ti Heinä 17, 2012 9:21 pm

Helvetin tapauskohtasia hommiahan nää on.
Näytä käyttäjän tiedot
xPedrox

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ti Heinä 17, 2012 9:23 pm

Kapr kirjoitti:
Helvetin tapauskohtasia hommiahan nää on.
Jep. Itellä oli opinnot kesken -> kiire takas kouluun -> B-miehenä melko varmasti pääsee intistä puolella vuodella -> aika helppo valinta.
Näytä käyttäjän tiedot
RudolfJNapalmi

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ti Heinä 17, 2012 9:26 pm

xPedrox kirjoitti:
Mie en kyllä oikeestaan ymmärrä, miks jotku kokee tuon intin jotenki maailman pahimpana asiana. En minäkään sinne innoissani menny, mutta loppupeleissä se puoli vuotta menee tosi nopeesti, eikä siitä sen jälkeen tarvi ressata. Tuolla kuitenki tutustu tosi hyviin tyyppeihin, sai aika paljon uusia mielenkiintosia kokemuksia ja oppi uusia siviilielämässkin tärkeitä asioita. Muutaman kerran oon kuullu, että ei halua mennä armeijaan, koska siellä opetetaan tappaan, mutta voihan sen palveluksen aseettomanaki suorittaa. Monille suurin ongelma taitaakin olla se kuri yms.

Ettei tää nyt mene ihan intin puolusteluks, niin todetaan myös, että sivariin menijöitä arvostan kyllä kans. Itekkin aikanaan harkitsin, mutta totesin, että B-miehenä pääsen todennäkösesti puolella vuodella intistä, niin ei tuo vuoden sivari kiinnostanu. Totaalikieltäytyjiä en kyllä oikein käsitä.
Ihte en vaan hyväksy sitä, että se on pakollinen. Varmasti ois armeijaan menossa porukkaa vaikkei se oiskaan pakollinen. Aseettomana se palveluski yhtäkkiä venyy yhdeksään kuukauteen, mitä en sitäkään oikeen käsitä. Jos et halua ampua, oot kauemmin siellä? Ja puoli vuotta ko on porukassa ko porukassa, alkaa kusipäätki vaikuttaan ihan hyviltä tyypeiltä. Ei nyt oo kokemuksia muutako kavereilta jotka on käyny kertaamassa ja ihmetelly miten ääliöiden tyyppien kanssa sitä on tullu inttiaikana toimeen. Ja kyllähän siellä oppii kaikenlaista varmasti väsäämään, enkä kyllä tiiä että kukaan ois sitä kieltänykkään. Armeijassa tuskin oppii mitään sellasta arkielämän käytännöllisyyttä, mitä ei muualta oppis.

Ite en arvosta enkä tuomitse armeijaa käyneitä yhtään sen kummemmin ko muitakaan. Ite se armeija siinä vituttaa. Jos joku tänne hyökätä haluaa, se on todennäkösesti joku suurvalloista ja siinä vaiheessa se ei nyt paljoa lohduta, että me tapatetaan puolet meiän miehistä rajalla. Ennemmin luovuttaa suosiolla ja pitää miehet hengissä. Saa ehkä säilytettyä edes osan kulttuurista omanaan. Ei se kulttuuri säily jos kaikki kuolee. Ja jos me puhuttais tällä hetkellä Venäjää, ei vois vähempää kiinnostaa.
Kapr

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ti Heinä 17, 2012 9:27 pm

Taas valtion talouden kannalta pakollinen armeija on aika surkuhupaisa asia.

Eläkepommia valitellaan minkä keretään ja silti nuoret miehet pakotetaan luovuttamaan "isänmaalle" 180-362pv elämästään. Moni ystävä joutuu lykätä esim. korkeakouluopintojen aloittamista jopa kahdella vuodella intin takia. Eli kyseiset henkilöt alkavat maksamaan veroja kaksi vuotta myöhemmin. Loogisesti tässä myös omalta osaltaan "menetetään" työvoimaa.

Siitä oon 99% varma että pakollinen asepalvelus ei ratkaise yhtäkään Suomen valtion tai kansan ongelmaa.
Näytä käyttäjän tiedot
RudolfJNapalmi

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ti Heinä 17, 2012 9:30 pm

Kapr kirjoitti:
Siitä oon 99% varma että pakollinen asepalvelus ei ratkaise yhtäkään Suomen valtion tai kansan ongelmaa.
Lähinnä ehkä sen, että kiihkoisänmaalliset pitävät välillä turpansa kiinni.
xPedrox

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ti Heinä 17, 2012 9:30 pm

RudolfJNapalmi kirjoitti:
Ja puoli vuotta ko on porukassa ko porukassa, alkaa kusipäätki vaikuttaan ihan hyviltä tyypeiltä..
No en nyt sanois ihan näinkään. Kyllä ne kusipäät oli kusipäitä koko sen ajan mitä siellä olin, mutta heti ekoina päivinä sieltä löysi ne hyvät tyypit, joitten kans siellä sit mieluiten aikaa viettikin.
Näytä käyttäjän tiedot
Kotirosvo

Viestien lukumäärä : 585
Ikä : 21

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ti Heinä 17, 2012 10:14 pm

http://www.globalfirepower.com/
Suomi on aika pieni tekijä maailman sotatantereilla, ja jos vertaa tuota suurinta uhkaa (Venäjää), niin niilläkin on se melkeen kymmenen kertaa enemmän sotilaita kun suomessa edes ihmisiä.
Ja entä jos tuota itsenäisyyteen johtanutta sotaa ei olisi ollut, niin oisko porukka yhtä peloissaan Venäjän hyökkäyksestä, ja olisiko tuo armeijaan meno enää niin "perinne" niinkuin se monelle nykyään on..

Ei oo kauaakaan kun paikallislehdessä haastateltiin kahta armeijaan menevää Äänekoskelaista. Niiltä kysyttiin, että miks ne menee armeijaan.
Ne vastas "En mä tiiä, kai se on vähän niinku perinne."

Ja pakko nyt heittää puskista, mutta itse Joel Hallikainenki totes ihan fiksusti, että kieltäytyminen on merkki että ajattelee.
Pätee meikän mielestä useimmilla, koska noita "Perinne" tyyppejä on liikaa.
Ja nyt kun on presidentti jonka toinen jalka on Natossa, niin saa nähdä mihin tässä ajelehditaan.

Mutta hyvä topic!

E: Niin, ja sivari odottaa. Totaali kiinnostas myös, mutta ei taida olla miestä siihen Very Happy Respect kaikille jotka siihen kykenee.
Näytä käyttäjän tiedot
konkelo

Viestien lukumäärä : 3473

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ti Heinä 17, 2012 10:32 pm

Sivariin menossa todnäk ens vuoden alussa. Yhdessä vaiheessa meinasin mennä sotilassoittajiin, mikä ois kyllä ihan jees sinääsä, mutta kun en armeijahommista ole kiinnostunut tippaakaan niin en sitten sinne mennyt. Mulle on ihan sama meneekö armeijaan, sivariin vai eikö mee mihinkään, mutta mun mielestä sinne armeijaan mennessäkin kannattaa olla mietitty loppuun asti minkä takia sinne menee.
Näytä käyttäjän tiedot http://www.psykoanalyysi.co.nr
Nistus rotta

Viestien lukumäärä : 3245

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ti Heinä 17, 2012 10:42 pm

Plus, että tää on se topic missä Jussi pääsee vittuilemaan Very Happy

Mee homo armeijaan

Äpärä kirjoitti:
Ilman sivaria ei olis Cut To Fitiä.

Itellä varmaan ainut asia joka on jääny armeijasta käteen tulevaisuutta aatellen on se, että tein puolet Nistikon Hävityksen biiseistä armeijassa. Ainaku alko vituttaan niin soittohuoneeseen (mikä se oli nyt nimeltään) soittaan kitaralla vihasia riffejä kuulokkeitten kans ja sitten geepeelle ylös tuvassa. Että siitä kiitos suomen armeijalle.

Ps. En oo tullu tänne vittuileen. Mulla on varmasti yli puolet asevelvollisista kavereista käyny sivarin. Joten mulle on ihan sama mitä kukanenki ton homman eteen tekee Smile

Pps. ^ no eihän tuo ees liittyny totaalikieltäytymiseen. vittu.
Näytä käyttäjän tiedot http://www.facebook.com/nistikko
RudolfJNapalmi

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ti Heinä 17, 2012 11:02 pm

hevi mies kirjoitti:

Mee homo armeijaan
Repesin kyllä aika huolella vaikka odotin ja toivoinki tätä kommenttia :DDD

Lainaus :
tein puolet Nistikon Hävityksen biiseistä armeijassa.
No eiköhän me sitte voia kaikki olla samaa mieltä, että suomen armeijasta on ollu jotain hyötyä!
Nistus rotta

Viestien lukumäärä : 3245

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ti Heinä 17, 2012 11:20 pm

hevi mies kirjoitti:

Mee homo armeijaan
Repesin kyllä aika huolella vaikka odotin ja toivoinki tätä kommenttia :DDD

Meikä luki sinun ajatuxet Wink
Näytä käyttäjän tiedot http://www.facebook.com/nistikko
temsu

Viestien lukumäärä : 432

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ti Heinä 17, 2012 11:57 pm

Kaksi kertaa oon Lapinjärvellä käynyt. Ekalla kerralla reilu 3 viikkoa ja vuoden lykkäys, maaliskuun lopussa reilu 3 tuntia ja 3 vuotta. Voin kertoa että ihan turhaa lähteä satuilemaan Lapinjärven lääkärille lykkäyksen/vapautuksen toivossa, itse sain lykkäykset olemalla täysin rehellinen ja sanomalla ettei ole motivaatiota suorittaa sivaria, ja legioonaan jääminen olisi aiheuttanut kesken jättämisen joka tapauksessa koska sitä ei pää olisi kestänyt. Muutenkin tuntui vähän huonolta hetkeltä lähteä valtion palvelusta suorittamaan. Lisäksi lääkäri antoi vinkkejä kuinka saada kolmen vuoden jälkeen lisää lykkäystä, ja jos satun vielä kolmen vuoden päästä koulutuserään lähtemään niin pyyti tulemaan suoraan sen puheille niin vapautus tulee ilman selittelyitä.

Totaalille supporttia, ainut vaihtoehto joka voi mitenkään vaikuttaa koko asevelvollisuuteen mitenkään.

xPedrox kirjoitti:
En minäkään sinne innoissani menny, mutta loppupeleissä se puoli vuotta menee tosi nopeesti, eikä siitä sen jälkeen tarvi ressata. Tuolla kuitenki tutustu tosi hyviin tyyppeihin, sai aika paljon uusia mielenkiintosia kokemuksia ja oppi uusia siviilielämässkin tärkeitä asioita.

Kaikki mainitsemasi perustelut pätevät yhtälailla myös totaaliin ja sivariin. Sivari tosin puolet pidemmällä ajalla ja enemmän siviilielämän tarpeellisia taitoja. Nykyään taitaa Lapinjärveltä saada järjestysmieskortinkin jokainen sivari, jos oikein muistan viime kevään ekalta (ja ainoalta) luennolta jossa satuin pyörähtämään.
Näytä käyttäjän tiedot
Ärmätti

Viestien lukumäärä : 3232
Ikä : 28

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ke Heinä 18, 2012 1:41 am

ennoo ikänäin käyny mittään enkä käy. ei oteta niin ei mennä eikä vois vähempää kiinnostaakkaan. eli toisinsanoen oon vapaana noista kaikista mutta en myöskään ymmärrä että mitä niin ylitsepääsemättömän fammasta jossain intissä tai sivarissa voi olla. tietenki jos huonetoverit yrittää raiskata tai pakottaa runkkaamaan heijän kanssa ringissä ( ja tämäkin on tapauskohtaista eikä yleistystä Laughing (kuullu huhuja)). ei mulla mitään oo asevelvollisuutta tai maanpuollustusta (mihin tätä paskaa nykyään kategorisoidaan) vastaan mutta itte oon vaan epäkelpo yhtään mihinkään.
Näytä käyttäjän tiedot
RudolfJNapalmi

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ke Heinä 18, 2012 9:39 am

Sivarissa tosiaan on se etu, että jos menee siihen palo ja pelastus -ryhmään vai mikä vittu onkaan, saa järkkärikortin ilimaseks. Ja ensiapukortin saa kaikki. Plus, että ne luennot millä ite kävin neljän päivän aikana oli ihan oikeasti mielenkiintosia. Perehdyttiin siihen miks ylipäätään soditaan ja miten konfliktit syntyy ja miten ne mahdollisesti voitais selvittää. Menee mutuiluks koska en tiedä, mutta luulen ettei armeijassa tommosia paljoa puhuta.

Ja Lapinjärveltä saa kyllä aika helposti lykkäystä jos sanoo polttavansa pilveä eikä voi luvata olevansa ilman koko palvelusjaksoa. Paitsi jos siellä on vielä se noitamainen mukava täti joka haluais, että pilvenpoltto laillistettais ja Lapinjärvelle rakennettais skeittiparkki.
Äpärä

Viestien lukumäärä : 6042

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ke Heinä 18, 2012 9:58 am

Se lääkäritäti oli kyllä yks mukavimpia tyyppejä, juteltiin aina vaan niitä näitä, ja se sano että jos jossain välissä sivaria tuntuu ettei jaksa niin senku soittaa niin katkastaan siitä ja katellaan sit myöhemmin. Vituttihan se, mut en soitellu ku ajattelin että nielen kaiken sen paskan kerralla.
Näytä käyttäjän tiedot http://www.myspace.com/cuttofuckingfit
Jörn Stoner

Viestien lukumäärä : 1503

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ke Heinä 18, 2012 10:42 am

xPedrox kirjoitti:
loppupeleissä se puoli vuotta menee tosi nopeesti

6 kk menee ja 9 kk:kin jos sen saa suorittaa esimerkis lämärinä. 12 kuukautta on kuitenki jo vähän liikaa. Mut komennettiin lääkintäaukkiin ja siinä vaiheessa puhalsin pelin poikki. Ens vuonna uus yritys. Jos en saa sittenkin lykkäystä niin eessä on joko sivari tai totaali.
Näytä käyttäjän tiedot
Hege

Viestien lukumäärä : 417

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ke Heinä 18, 2012 4:28 pm

Sivari kutsuu koska se on kaikinpuolin paras vaihtoehto meikäläiselle. Ainoa mikä siinä jännäkakattaa, niin miettii että tuleeko mummu ja vetääkö turpaan tuosta.
Näytä käyttäjän tiedot
Jörn Stoner

Viestien lukumäärä : 1503

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Ke Heinä 18, 2012 4:31 pm

Hege kirjoitti:
Sivari kutsuu koska se on kaikinpuolin paras vaihtoehto meikäläiselle. Ainoa mikä siinä jännäkakattaa, niin miettii että tuleeko mummu ja vetääkö turpaan tuosta.

Totaalia istuessa oisit suojassa mummulta Smile Ite pähkäilen, että mistä sitä sivaripaikkaa sitten hakis. Ei nappaa lähteä pk-seudulta kovin kauas töihin kun oon täällä niin vähän aikaa asunu. Toisaalta en myöskään halua oman alan hommia tehä vaan kiinnostaa kokeilla jotaki ihan erilaista.
Näytä käyttäjän tiedot
Kapr

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Su Elo 05, 2012 8:14 am

Huomenna pitäis taikoa ihtensä tonne Lapinjärvelle. Saas nähä miten käy.
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti   Tänään kello 4:00 am

Asevelvollisuus ja sen laiminlyönti
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 5Siirry sivulle : 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Grindcore Finland :: For the Rats :: Lies-
Siirry: